Visuele Marketing Lola the Green Aardvark

Voor foodbar Lola the Green Aardvark verzorgt Studio NRG Blue de gehele visuele marketing. 
Hierbij zorgen wij ervoor dat er een duidelijk visueel beeld ontstaat binnen de diverse contactmomenten van de gasten. 
Van de fysieke zaak tot online zorgen wij voor herkenbare visuele momenten.

Visueel element

Een belangrijk element binnen in de foodbar van Lola the Green Aardvark is het prachtige rode behang met bloesem.
Dit visuele element hebben wij gebruikt in al de visuele marketing uitingen van de menukaart tot de website om de merkbeleving en herkenbaarheid te vergroten.

Menukaart ontwerp

Studio NRG Blue heeft de nieuwe menukaart vormgegeven.
Hierbij geeft het behang weer de herkenbaarheid, gecombineerd met digitale tekeningen van gerechten en dranken welke wij zelf ontworpen hebben.
Door de diverse groepen in blokken te zetten blijft de menukaart overzichtelijk.

Take Away & visual merchandising

Wij hebben het concept bedacht en uitgevoerd om de Take Away meer onder de de aandacht te brengen van passanten.
Dit door een combinatie van grafisch ontwerp en visual Merchandising.

Wat hebben wij gedaan:

  • Flyer ontworpen in de huisstijl welke huis aan huis verspreid wordt in de buurt en op de website staat.
  • Poster ontworpen op A3 in de huisstijl.
  • De poster en flyer hebben dezelfde uitstraling, zijn opgemaakt in de huisstijl en daardoor een punt van herkenning.
  • Het rood komt terug in de inrichting van Lola the Green Aardvark.
  • Concept bedacht om een kleine display in het raam te maken met gebruik van de posters, flyers en producten.

 

Online Website ontwerp / social media

Lola The Green Aardvark kwam met het verzoek om een website te ontwikkelen voor hun foodbar.
De website moet makkelijk te lezen zijn op mobiel device met inspirerende foto content welke passen bij dit eigentijdse buurtcafé.
De WordPress website welke wij ontworpen hebben is een Single Page website, een website waar de homepage doorloopt in de andere pagina’s.
Dit is namelijk erg fijn op de smartphone zo een Long-scrolling lay-out.
Hierin kan je natuurlijk door het aanklikken binnen de homepage doorverwijzen naar een andere pagina met nog meer informatie over het onderwerp.
Voor de website hebben wij ook de fotografie en foodstyling gedaan.

Voor social media hebben wij deels de fotografie en foodstyling gedaan.
Eigen foto’s generen meer likes en dus is Lola the Green Aardvark meer zichtbaar.

Foodstyling & fotografie

Wij hebben de foodstyling en fotografie gedaan voor de website.

“Het prachtige terras met uitzicht op het water, biedt de mogelijkheid om zowel binnen als buiten te genieten van de lunch, borrel, kleine avondgerechten en tapas (bites).
De huiselijke en ongedwongen sfeer die Lola uitstraalt zal bijdragen aan een onvergetelijk bezoek waar je oude en nieuwe vrienden kunt ontmoeten.”
Deze omschrijving hebben wij meegenomen om de sfeer van de styling (Storytelling) te bepalen.

Plan van aanpak

Voor de inspirerende foto’s zijn wij op locatie bij Lola een middag gaan fotograferen.
Doordat wij de fotografie en styling goed hebben voorbereid hebben wij direct met de voor gasten gemaakte drinks en bites kunnen werken.
Hierdoor geen verspilling van ingrediënten en daardoor dus duurzaam kunnen werken op locatie.

De bouw en het onderhoud van de WordPress website zijn uitgevoerd door onze samenwerkingspartner Brand Dimensions Lab.

Resultaat

Een tevreden klant en een fris ogende website met inspirerende foto’s welke de sfeer van Lola The Green Aardvark goed weergeeft.

Digitale advertentie

In-store advertentie ontwerp & visual foto content door Studio NRG Blue.

Visual photo content gecombineerd met de look & feel van de foodbar hebben tot een inspirerende in-Store advertentie geleidt welke te zien is bij Mr.B. in Amsterdam.

Visual merchandising

Behalve de visual content hebben wij ook de verkoopkast van Lola The Green Aardvark een inspirerende visual merchandising voorzien.
Hierdoor zijn de huisgemaakte jams en chutney visueel aantrekkelijk gepresenteerd.

Zorg voor een fijne consumenten beleving en herkenbaarheid zowel online als fysiek, dat de consument je herkent, dat de visuele marketing op orde is.

Heb je hulp nodig om dit voor elkaar te krijgen, neem gerust contact met mij op voor een vrijblijvend intake gesprek.