Storytelling gebruiken in Visual Merchandising ofwel Visual Storytelling.

Visual storytelling en winkelbeleving zijn tegenwoordig belangrijke onderwerpen om als retailer aandacht aan te geven voor een optimale winkelervaring. 

Visual Storytelling Holland & Barrett visual merchandiser | Studio NRG Blue
Visual Storytelling Holland & Barrett visual merchandiser | Studio NRG Blue

Binnen de retail zorgt Merchandise ervoor dat een product zich op de juiste winkellocaties bevindt. 
Maar de consument van vandaag wil niet langer alleen kopen, deze wil beleving in de winkel.
Hiervoor zorgt Visual Merchandising die de goederen visueel en fantasierijk presenteert, zodat de klant wordt geïnspireerd en geprikkeld om het product te kopen.

Consumenten zoeken naar een inspirerende winkelervaring, gebruikmakend van emoties, van verhalen ofwel Storytelling.
Storytelling laat je dingen voelen. Het is een geweldige manier om duidelijk te maken waar je product of merk voor staat.
Het geeft een waarde propositie aan het product en helpt producten te verbinden met de missie van een merk.
Bovendien laat Storytelling je een product of merk onthouden en dit te delen met anderen – een must in ons huidige sociale medialandschap.

Visual Storytelling The Gamekeeper visual merchandiser | Studio NRG Blue
Visual Storytelling The Gamekeeper visual merchandiser | Studio NRG Blue

Aan de slag met Visual Storytelling:

De eerste stap bij Storytelling is het identificeren van het verhaal van je merk. 
Denk na over je missie als bedrijf: 
*Wat is de boodschap welke je wilt overbrengen? 
*Wat is uniek aan je producten of assortiment? 
*Ontdek wat je onderscheidt.
Vergeet niet dat het ontwerp tot de verbeelding van de klant moet spreken: vertel klanten wat je product voor hen zal doen, hoe het hen zal helpen, hoe het hun leven kan verbeteren. 
Maak je klanten onderdeel van je verhaal.

Visual Storytelling YARRAH visual merchandiser | Studio NRG Blue
Visual Storytelling YARRAH visual merchandiser | Studio NRG Blue

Zodra je het waarom en hoe weet, kun je experimenteren met:
* Vertel het verhaal met Visual Merchandising. Laat je verhaal het assortiment aansturen in plaats van het assortiment te laten leiden.
* Selecteer verassende goederen bij elkaar. Individuele producten worden een element van het overkoepelende verhaal.
* Wees fantasierijk met decoratie. Gebruik de juiste materialen welke passen bij de producten.
*Laat de producten spreken, niet de decoratie.

Visual Storytelling GANT visual merchandiser | Studio NRG Blue
Visual Storytelling GANT visual merchandiser | Studio NRG Blue

Naarmate Visual Merchandising minder een optie en meer een noodzaak wordt, beginnen retailers de voordelen van Visual Storytelling te zien. De klanten zien dit terug in een aantrekkelijke winkelervaring. 

Studio NRG Blue kan al je behoeften op het gebied van Visual Merchandising en Visual Storytelling oplossen met een uitgekiende presentatie techniek passend bij je winkel of merk.