Take Away & Visual Merchandising, je raam als etalage.

Take Away & Visual Merchandising, je raam als etalage

Nederland is al enige tijd in lockdown. 
De horeca mag geen gasten ontvangen maar mogen wel Take Away aanbieden. 
Voor veel ondernemers is het lastig om dit op aantrekkelijke wijze kenbaar te  maken in hun zaak.

Voor Foodbar Lola the Green Aardvark in Amsterdam hebben wij het concept bedacht en uitgevoerd om de Take Away meer onder de de aandacht te brengen.

Dit door een combinatie van grafisch ontwerp en Visual Merchandising.

Wat hebben wij gedaan:

  • Flyer ontworpen in de huisstijl welke huis aan huis verspreid wordt in de buurt en op de website staat.
  • Poster ontworpen op A3 in de huisstijl.
  • De poster en flyer hebben dezelfde uitstraling, zijn opgemaakt in de huisstijl en daardoor een punt van herkenning.
  • Het rood komt terug in de inrichting van Lola the Green Aardvark.
  • Concept bedacht om een kleine display in het raam te maken met gebruik van de posters, flyers en producten.

A3 poster en menu ontwerp door Studio NRG Blue

Gebruik je creativiteit en het raam als etalage, maak een kleine display.

Het hoeft niet veel te kosten.
Veel van de door ons gebruikte goederen komen van de bar en uit de keuken van Lola the Green Aardvark vandaan.

Het resultaat: Concept en uitvoering Take Away window voor Lola the Green Aardvark | Studio NRG Blue

Dit staat toch veel beter dan een paar witte A4tjes met uitvergrote letters op je raam geplakt!

Tip: ook al gebruik je de poster binnen, lamineer deze wel. Op deze wijze blijven ze mooi strak want vergeet niet dat een raam vaak vochtig kan worden.  Dit trekt dan in het papier en gaat bobbelen.

Deze dranken staan op het Take Away menu | Concept en uitvoering voor Lola the Green Aardvark | Studio NRG Blue

Op deze wijze gebruik je Visual Merchandising om van je raam een inspirerende Take Away uiting te maken met gebruik van de branding en look & feel van je zaak.

Niet vergeten:

Zet buiten een bord neer met je menu, verwijzing naar je website en wijze van bestellen / openingstijden.
Je kunt deze ook nog op je raam plakken mits deze goed zichtbaar is en leesbaar op afstand. 

Signing met het menu, de openingstijden en hoe je kunt bestellen.

Tip: Bijverkoop: Als je een tafel buiten hebt staan voor je Take Away afhalen, koffie of de nu populaire glühwein, zet hier ook indien je deze verkoopt je huisgemaakte producten bij. 
Presenteer deze op een sfeervolle wijze in manden, zet er een plant tussen en sfeerverlichting.

Je zult zien dat klanten een potje chutney of huisgebakken koekjes spontaan meenemen en dit is toch weer omzet!

Bijverkoop stimuleren, je huisgemaakte producten in manden presenteren. 

Heb je hulp nodig om een inspirerende Take Away uiting te creëren, neem gerust contact met mij op: