Sinterklaas etalage Tips & Tricks Visual Merchandising

Tips & Tricks Visual Merchandising

Door Peter de Bie van Studio NRG Blue

Sinterklaas etalage

Mijn vorige blog ging over de kerst, maar eerst is het nog Sinterklaas!

Vorig jaar zag je in de weken voor Sinterklaas bijna geen Sinterklaas etalages.
Een gemiste kans!
Zeker nu er dit jaar geen grote intochten zullen plaatsvinden is dit de kans om je winkel de gezellige Sinterklaassfeer te geven.
Dit zullen je klanten zeker waarderen en een gunfactor creëren t.o.v. je concurrentie. 

Sinterklaas etalage The Gamekeeper | Concept en uitvoering | Studio NRG Blue

Sinterklaas is nog steeds een omzetmaker en verdient dan ook aandacht in je etalage. 
Zorg er buiten de sfeer voor dat je ook een uniek assortiment verkoopt, of anders deels uniek. 
Hiermee zorg je ervoor dat de consument bij jou koopt en niet bij de discounters als de bekende drogisterijen of de huishoudwinkels.

Pak het te geven Sinterklaascadeau ook mooi in voor de klant. 
Niet alleen een stukje inpakpapier maar maak van het cadeautje een feestje.
Dit is een service welke de meeste online spelers niet of nauwelijks aanpakken.
Over inpakken komt er een speciaal vlog aan.

Het gaat om de totaalbeleving: Sfeer, Assortiment en natuurlijk de Service.

Voor bepaalde branches is het zeker van belang om een Sinterklaas etalage te hebben. 
Denk aan de speelgoedwinkel, het warenhuis, de bakker maar ook de boekenwinkel.

Gebruik Storytelling in je etalage: Dit lieve monster kruipt uit de schoorsteen en geniet van een heerlijke pepernoot.

Memory Lane.

In mijn tijd bij de Bijenkorf heb ik heel wat Sinterklaas etalages gemaakt, het hele front op het Damrak en de hoeketalage op de Dam in Amsterdam waren gevuld met sfeervolle Sinterklaas etalages.
Iedere dag moesten de ramen gezeemd worden om de afdrukken van de kindergezichtjes te verwijderen.
Etalages vol beweging en cadeaus!
Dat waren nog de tijden waarin de Sint het won van de Kerstman.

.Sinterklaas etalages welke ik voor de Bijenkorf Amsterdam heb gemaakt begin jaren ’90 van de vorige eeuw. 
Foto 1. Steiff etalage met bewegende pluche dieren. 
Foto 2 en 3 Etalages met een grote lijst met Sinterklaas. De tekst op de kisten geschreven met echte chocolade en speculaas letters.

Als je het niet wilt hoef je in een inspirerende Sinterklaas etalage dus geen Pieten te gebruiken, er zijn genoeg andere mogelijkheden om het verhaal (Storytelling) van Sinterklaas te vertellen.

Tip: Met beweging in je etalage val je echt op!

Net zoals voor de kerstetalage, leg een goeie basis aan, deze kan je dan een paar jaar gebruiken. Ieder jaar iets nieuws erbij en je hebt toch weer een ander look & feel.

Opbouw van de etalage voor The Gamekeeper, een goede basis is het halve werk! Resultaat zie coverfoto.

Als je het niet wilt hoef je in een inspirerende Sinterklaas etalage dus geen Pieten te gebruiken, er zijn genoeg andere mogelijkheden om het verhaal (Storytelling) van Sinterklaas te vertellen.

Tip: Met beweging in je etalage val je echt op!

Net zoals voor de kerstetalage, leg een goeie basis aan, deze kan je dan een paar jaar gebruiken. Ieder jaar iets nieuws erbij en je hebt toch weer een ander look & feel.

Voor o.a. The Gamekeeper maak ik al een aantal jaren het concept en doe de uitvoering  voor de zowel de Sinterklaas als de kerstetalage.
Altijd weer een feest om deze te maken!

Heb je hulp nodig om een mooie sfeervolle Sinterklaas etalage te maken met Storytelling of wil je beweging in je etalage maar weer niet hoe, neem gerust contact met mij op en ik help je graag verder.