Concept Visual Merchandising Styling Holland and Barret | Studio NRG Blue

Concept | Visual Merchandising Holland & Barrett.

Visual merchandising Holland & Barrett: Voor Holland & Barrett heeft Studio NRG Blue het concept ontwikkeld en uitgevoerd om een aantal winkels te voorzien van een uitgekiende visual merchandising en styling.

Dit concept is tevens gebruikt als leidraad voor de nieuwe en vernieuwde winkels van Holland & Barrett.

Nieuwe winkel Westfield Mall of the Netherlands

De opdracht:

De winkels meer de uitstraling geven van een natuurwinkel en meer beleving realiseren in zowel de etalages als in-store.

Speciale aandacht geven aan de specials en de eigen merken van Holland & Barrett.

Dit met een beperkt budget per winkel.

Het resultaat:

Met door Studio NRG Blue gekozen uitgekiende visual merchandising ondersteunende accessoires is er hoogte in de presentatie gebracht en meer sfeer in de winkels.
De goederen komen beter tot zijn recht.

Voor de specials heeft Studio NRG Blue een presentatie ontwikkeld om de meerwaarde van het product te laten zien.
Dit door het product onder een kubus te plaatsen met een gouden onderkant en deze op een zwart plateau te plaatsen.
De producten vallen nu meer op binnen de uitgebreide collectie van natuurproducten. 

Zowel in de etalages als in de winkel is dit toegepast.

Door op thema te presenteren hebben de tafels en voorkanten van de meubels een duidelijkere invulling gekregen.

Deze commerciële wijze van presenteren inspireert de klant om meerdere artikelen te kopen.



Specials Manuka Holland & Barrett

In de kasten is er om en om een zwart plateau geplaatst.
Dit om de kasten aantrekkelijke te maken en de goederen meer te laten opvallen.

Door het toevoegen van planten heeft de winkel meer sfeer.
Door deze op een zuil te plaatsen is er hoogte en staan deze niet in de weg voor de klanten.